Pomysły na owsianki #1

Oj tak, owsianki to chyba jedno z moich ulubionych dań- pyszne, szybki i zdrowe. Czego chcieć więcej? Najważniejsze w nich są dodatki, więc każdy eksperyment wskazany. Jednak jakie połączenia są na serio smaczne? Przedstawię kilka moich ulubionych.

1. Jesienne wakacje (jabłkowo, borówkowa)

Owsianka, która bardzo kojarzy mi się z takim okresem jak teraz- niby jesień, ale jeszcze nie. 
Potrzebujesz:
*Szklankę mleka sojowego
*4 łyżki płatków owsianych
*Łyżeczkę nasion chia
*Pół jabłka
*Łyżkę syropu klonowego
*Łyżkę orzechów włoskich
*Cynamon do smaku
*2 łyżki borówek (mogą być mrożone)

Wykonanie:
1. Płatki gotujesz na mleku, w międzyczasie na tarce do warzyw ścierasz jabłko
2. Pod koniec czasu gotowania owsianki dodajesz chia i jabłko, dokładnie mieszasz.
3. Na spód miseczki wykładziny borówki i zalewasz je owsianką. Oczekujesz chwilę po czym mieszasz.
4. Na wierzch miseczki wykładziny resztę składników.




2. Bananowa jesień

Banany kojarzyły mi się zawsze z zimą, natomiast owocem typowo jesiennym były jabłka. Jednak czy tak musi być zawsze? Pewnego razu zaczęłam zastanawiać się co zazwyczaj dodaję do jabłek, by miały ten jesienny aromat- nie zajęło mi długo, by dojść do wniosku, że klucz jest w cynamonie. Czemu więc nie połączyć czegoś typowo jesiennego i zimowego? Jak pomyślałam tak i zrobiłam, wyszło prosto i obłędnie.
Potrzebujesz:
*4 łyżki płatków owsianych
*Szklankę ulubionego mleka roślinnego
*1 sporego banana
*Cynamonu według uznania

Wykonanie:
1. Płatki gotujesz na mleku.
2. W międzyczasie kroisz banana w cienkie plasterki, po czym umieszczasz w miseczce i niedokładnie rozgniatasz w miseczce.
3. Do banana dodajesz cynamon, mieszasz i przerzucasz do gotującej się owsianki. Teraz zamieszają i gotuj ostatnie kilka minut do uzyskania ulubionej konsystencji.





3. Dyniowa

O tak, dynię kocham i nic tego nie zmieni (no może użeranie się z nią podczas krojenia😐). Ale nie tutaj o tym, owsianka nie jest moja, a ja tylko chcę polecić obłędny przepis-a więc pod zdjęciem wkleję link.
Osobiście mogę dodać, że najbardziej ją lubię z suszoną żurawiną, orzechami pekan, jabłkami- a całość polana syropem klonowym.

Komentarze