Jak samemu skomponować muesli?

Dzisiaj mamy światowy dzień mleka roślinnego! A więc jak świętować ten dzień? Nic prostszego! Wystarczy zjeść miseczkę takiego mleka z dobrym musieli! Spokojnie, nie musisz lecieć do sklepu i czytać każdy skład po kolej! Wystarczy, że zrobisz je samemu! I tutaj problem... Co do niego dodać by szybko można było zjeść pełnowartościowy posiłek (tłuszcze, owoce i taka dalej)? Odpowiedź to to co ci akurat zalega w szafce!
Ja swoje zrobiłam na dwa użycia, jedno na później dla mnie, a drugi dla pewnego głodomora w moim domu (jakby co nie chodzi o mnie😜).


1. Zbierz składniki!

Czyli najtrudniejszy krok. Tutaj jednak macie malutką ściągawkę:
           *Baza: Czyli coś co będzie ,,trzymało" naszą całość. Inaczej mówiąc: to co byś mógł rzucić samo ma mleko. Mogą tu być podopieczne płatki owsiane, otręby, chrupki czekoladowe, lub tak jak w moim przypadku; klasyczne płatki kukurydziane.
           *Żródło tłuszczy: Oczywiście nie każę wam wlewać mieszanki przeróżnych olei na mleko. Ja polecam wam coś co chyba każdy ma gdzieś w domu, orzechy! Jakie tylko lubicie; laskowe, nerkowca, włoskie... Wybór dowolny. Chętni mogą dodać nawet masło orzechowe (szczególnie polecam w podopiecznych płatkach owsianych, dodać jeszcze przed procesem podpiekania). Znakomicie sprawdzą się też pestki, lub nasiona.
           *Dodatki: i tutaj dowolność; jednak by było to pełnowartościowe polecam dodać jakieś owoce. Oprócz tego dobrze sprawdzi się czekolada, puree warzywne lub przyprawy. Co lubicie, ma to smakować wam.

Ja użyłam płatków kukurydzianych, orzechów nerkowca, suszonej żurawiny, suszonego pomelo i kandonizowanej papai.

2. Przygotuj pod swoje preferencje.

I tutaj każdy robi w zależności jakie ma składniki. Mamy je przygotować tak, by wygodnie nam się jadło. Od ciebie i twoich składników zależy czy je wydrylujesz, posiekasz, czy może namoczysz. Rób co tylko chcesz. Ja tylko posiekałam.

3. Mieszaj

Teraz najprostsze. Wrzuć składniki do miski
I mieszaj

4. Jedz

Moje ulubione! Zalewamy mlekiem (roślinnym!) i świętujemy!


Mam nadzieję, że twoje świętowanie będzie udane! Żegnam!

Komentarze